Co jeść na odporność?

Co jeść na odporność

W zimowym okresie, gdy ludzie podatni są na przeziębienia trzeba szczególnie zwrócić na odporność. Tylko co w takim razie jeść aby ją wzmocnić?

Żywność funkcjonalna

Mowa tu o jedzeniu mającym udokumentowany pozytywny wpływ na zdrowie człowieka – zarówno te fizyczne jak i psychiczne. Do tej grupy zaliczają się po pierwsze produkty nasienne – ziarna słonecznika, soczewica i otręby. Po drugie są to wszelkiego rodzaju musli i płatki zbożowe często spożywane na śniadanie. I ostatnie, chociaż równie wspomagające odporność – wafle ryżowe.

Czystek

Przez niewielu znany, ale działający cuda w temacie odporności człowieka jest czystek, a dokładnie napar z niego. Dwie szklanki zaparzonego czystka zapewnią odporność zdrowotną nie tylko dorosłemu człowiekowi, ale także i małemu dziecku. Głównie przez to, że hamują stany zapalne do takiego poziomu, że organizm sam może sobie z nimi poradzić, tym samym zapobiegając chorobom. Do tego jego picie nie powoduje żadnych skutków ubocznych.

Selen, Cynk, Żelazo

Odporność jest czymś o co trzeba dbać. Nie istnieje coś takiego jak poziom „neutralny”. Dlatego jeśli organizm nie ma zapewnionej wystarczającej ilości selenu, cynku i żelaza, staje się osłabiony, a tym samym podatny na różne choroby. W związku z tym należy spożywać pokarmy bogate w te składniki. Po pierwsze należy skupić się na pieczywie razowym, następnie ryby, mięso, rośliny strączkowe oraz orzechy brazylijskie. Wystarczy kilka sztuk tych ostatnich aby zapewnić dzienną dawkę selenu.

Witaminy

Chronią przed zarazkami, unicestwiają wolne rodniki i współtworzą białka i enzymy. Witaminy można utożsamić ze swoistym rodzajem tarczy przez zarazkami itp. Znajdują się przede wszystkim we wszelkich warzywach i owocach, ale nie tylko. Można się w nie zaopatrzyć jedząc także ryby, nabiał, mięso (szczególnie wątroba), rośliny strączkowe i pełnoziarniste.

Chcąc zapewnić sobie dobrą odporność wystarczy jeść zdrowo. Chodzi tu głównie o pokarmy jak najmniej przetworzone – warzywa, owoce, zboża, mięso i ryby, a także napary z ziół. Czyli wszystko oprócz fast foodów i słodyczy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *